Friday, March 11, 2011

:: Alahai...Cucu Mak Wan ::

makin hari bila anak makin m'besar
bnyk benda yg kita x t'perasan
bnyk benda yg kadangkala t'lepas dri
pandangan...

kalau dulu dr x pandai apa2..kini
dh ibarat mcm kawan lagi2 bila hanya
kita b'dua tngl b'sama...
bnyk sgt2 benda baru yg dia tahu...
bnyk perkara baru yg diexplore sndri...
kadang2 ada yg bikin temperature kita
sdkt tinggi...tp akhirnya apa yg dibuat
tu juga la yg mampu buat kita t'senyum sndri...
owh...pantasnya masa b'lalu...

skrg nie Q dh dpt jangkitan dr abg sepupunya
mmg saya x sangka tp kekadang t'duga juga...
dia makin hari makin mewarisi sifat abg ijat
(anak along) yg sgttt suke menempel di rumah
mak wan... klu dh pegi rumah mak wan, dh pndi
tak nak balik... siap lari2 sblm kena tangkap
masuk kereta...
ada kalanya dh puas jenjalan sama mak wan & atuk,
tiba time balik..dgn dia2 ikut mak wan turun &
say babai to us... bila nk diambil mula la buat
aksi2 yg leh melemahkan semangat pujukan mami...
bila weekend aje dh pndi tarik2 tgn saya ajak
kluar...x payah susah2 nk bwk jalan jauh..dpt
pegi rumah makwan pun dh cukup buat dia senyum
bangga kepuasan!

wlupun x hari2 singgah rumah m.wan tp mngkn
dia dh sgt serasi...selain rumah bb sitter...
maklumla spnjg b'pantang dulu pn itu la tmpt
dia mula2 kenal isi dunia... mcm dh t'biasa,
klu dtg jer umah makwan, masuk aje trus la
menonong masuk bilik sbb dia tau mana makwan
& atuk...

bila blk kerja pn ada masa saya akan singgah
dulu rumah mak mertua bwk dia...
bukan ape..sekadar m'jenguk..tanya khabar...
walau tiap hari jumpa pn x penah jemu... maklum
la...ayah bonda sndri jauh nun di kuantan...
makanya mak & bpk mertua la tmpt saya menumpang
kasih... bila dh ada anak nie lagi la kerap
masa kami b'sama...

lagi2 sekarang nie dh mcm2 kepandaian anak bujang
saya nie... dh macam kerenah...dh bising b'cakap
itu ini... dh mula mengenal smua family... lg la
suka bila dilayan & disogok dgn mainan & sbgnya...
tengok aje la aksi dia bila dpt kacau makwan tgh
main game... dia pn nk join sekaki...lagak mcm pndi
sgt la tu... abis spoil makwannya score...nak marah
cucu...sorry la mak ye..:D...


(Q : ok! makwan, jom kita lawan nak?..nak?..)


(Q : setttt...go!..iyah!)


(Q :..ala..ape ni makwan???..nape xleh tekan nie?? adoooii..t'tekannya!!)


(Q : ok la..xpe la..makwan menang la...nnt blk ajak babah la main game bola..hu..hu..)

11 comments:

  1. wah..pandai c Q tu main game..hehe..tunjuk terror kt makwan dia..yang dia pn leh gak tu..
    bias la gee..budak2 ni..pandai pilih kasih..sapa yg lebih melayan dia..tu le org yang dia cari..selain mak bapak dia..hehe..nk lagi..bila kene tinggal..selama berapa jam..dari pagi hingga ke ptg..sapa lagi yg dia ngadap..kalu tk pengasuh diann atau atuk ngan wan..hehe..wat kawan la kata kan..sabar je la gee hehe..sok dh besar sikit..tk ada sapa yg dia cari selain ko(mami dia)..:)

    ReplyDelete
  2. ...mmmg btl kata ko bie...tang nk main2 dia cari org yg leh layan dia...tp...tang nk susu.. tang nk tido, bangun tido... x sah x carik mami... dh besar ni lak mcm2 perangai... tp bila xde org kt rumah, dia la kawan & lawan aku..he..he..

    ReplyDelete
  3. anak2 mmg membesar dgn cepat...sampai kita tak perasan.tetiba ja dah pandai itu..dah pandai ini..

    ReplyDelete
  4. ieda : betul tu..setuju sgt2... tq visit my blog

    ReplyDelete
  5. tu dah mandi ke belum tu? hihihi~

    ReplyDelete
  6. hebat..mak wan ngan cucu main game.. (^__^)..
    salam kenal..

    ReplyDelete
  7. mama dhia:...

    ha'ah..gitu la klu free2 time... ibu mertuaku mmg sempoi... sporting sgt!..thanks sudi jenguk2

    ReplyDelete
  8. wah..kecil2 lagi dah pandai main game...

    ReplyDelete
  9. shamfariz :

    hi! lama x dgr kbr...sihat? ank2 kembar sihat?... itu anak ambe eksyen jer lebih tuh...he..he..

    ReplyDelete
  10. lama akak tak update blog. bz ek? :)

    ReplyDelete
  11. GB...

    mmg agak kebzan la dik...nnt dh update i'll let u know dear...thanks visit me..he..he..

    ReplyDelete