Thursday, July 21, 2011

:: Kesudahan Sebuah Penantian ::

Salam Semua...

at first dipanjatkan kesyukuran pd Allah swt
kerana diri ini msh b'nyawa... msh ada ruang
utk b'nafas hingga ke saat ini...

x bnyk yg nk dihuraikan...
cukup utk disimpulkan apa kesudahannya hr semalam
setelah b'bulan, b'minggu menunggu...
berhari, berjam menanti... akhirnya b'akhir
juga penantian... mission complete at 7.30 pm...
m'jelang 8.00 pm baru saya slmt smpi ke rumah...
nasib baik off hanya sekangkang kera dr rumah...
p'jalanan yg cuma mengambil masa 3-5 minit shj...

rasa mcm jatuh seguni beban digalas selama ini...
penantian yg mmg boleh menimbulkan rasa sakit hati...
kesabaran yg memang benar2 teruji...
kadang rasa t'cabar kekuatan diri...
tapi keimanan itu mengatasi segala detik hati...
m'buatkan jiwa kecil ini m'insafi
apa jua cabaran, dugaan & tekanan b'sifat duniawi
kan ada pembalasan Allah di sana menanti...

apa yg t'jadi buat jiwa jadi sabar
walau hati adakala pedih t'calar
x mau dicap sbg yang ingkar
pasrah dgn apa jua tntgan m'cabar

saya harus kuat
saya punya tekad
saya xkn pernah b'paling dr kiblat
biar apapun rintangan hati perlu bulat
jangan pernah mengalah kpd yg b'pangkat

InsyaALlah, Tuhan itu maha kaya
Dia maha mendengar rintih hambanya
Selagi kita sujud pada kiblatnya
Takkan dia menguji di luar kemampuan kita...

InsyaAllah...


***pesanan kpd yg b'pangkat...b'jawatan, jgn lah t'lalu taksub dgn nikmat dunia itu semata2 kerana anda kan dipersoal ttg t.jwb & kebajikanmu di hari kemudian... ingatlah...juga pesanan utk diri sndri agar x prnh lupa rumput yg dipijak di bumi, tatkala m'dongak awan di langit ***

8 comments:

  1. true :-)

    susah jd ketua..dkt akhirat nanti antara golongan pertama yg akan dihisab / ditanya adalah para pemimpin

    ReplyDelete
  2. cian akak..

    cucita..cucita.. emo kat sape..
    tapi mcm dah tau je orangnya.. sabor ye..

    ReplyDelete
  3. kak lynn : betul tu k.lynn...kita tau tu smua & kita takut klu t'jadi pd kita..tp klu "mereka" ni golongan yg x pernah menitikberatkan tu smua...mmg susah k.lynn...

    ReplyDelete
  4. farmys : faiz...maleh nk citer...dh penat dh...tp korang smue pn tau....berat mata korang memandang, berat lagi bebanan kita org yg ngadap hr2...just pray to Allah moga2 dipermudahkan urusan dgn "org" yg ghupe ini..

    ReplyDelete
  5. jawatan dan pangkat itu cuma untuk ditayang di dunia saja kan?

    ReplyDelete
  6. GB :..alahai...dh lama x bw...rindu lak bila tgk nama GB kt cnie..tq dik...betul..betul..betul..sgt ckp GB tuh...Selamat Menyambut Ramadhan ye dik...

    ReplyDelete
  7. sabar kugee..aku sentiasa mendoakan ko dr jauh..

    ReplyDelete