Wednesday, June 22, 2011

::Dari Mata Ke Hati::


(me..Dr. Muhaya & Cik Nor)


Salam Semua...

just nak share jer...
last weekend mmg hari yg memenatkan...
TIADA istilah cuti rasanya...
saya t'pksa kerja...
herm...nmpk sgt kemahuan tanpa rela...
bukannya apa, t'pksa bekerja di kala org
lain sedang sibuk b'jimba b'suka ria dgn family...
saya t'pksa keluar rumah sprt biasa... ditambah pulak
hati nie x brp sedap coz anakanda pulak x brp sihat...
of coz la hati saya t'belah dua...

actually last sunday ada Simposium Gerak Ilmu
b'tempat di UiTM Melaka...program adalah anjuran
JAPERUN but, UiTM digunakan sbg tmpt simposium
t'sebut... makanya, dgn hati yg x berapa nk ikhlas
dipaksakan jugak la diri nie utk hadir sbg
petugas, memandangkan rakan seangkatan mostly ada
their own program yg mmg dh plan earlier... jadinya,
ku harus sacrifice utk tu semua...

xpe lah..dlm keadaan separuh hati tu, saya kuatkan
juge smgt... cuba ikhlaskan diri wlupun x lah 100%...
apapun, saya b'syukur sbb disebalik hati yg berat tu..
bnyk juga pengisian jiwa yg saya dpt... plng saya x
lepaskan peluang time sesi pembentangan oleh Prof.
Dr. Muhaya...kengkawan kenal x sape dia???... alah..
kt dalam TV tu...dlm Rancangan Dari Mata Ke Hati...

penyampaian yg sgt m'beri impak & terkesan di hati saya...
beliau bnyk menyentuh tentang ilmu keibubapaan & penekanan
tentang pentingnya SOLAT...
Alhamdulillah... saya rasa saya t'pilih pd hari t'sebut...
t'panggil olehNya...utk hadir m'dapatkan sedikit pengisian
jiwa, santapan rohani bg memantapkan lagi kekurangan diri ini...

dlm pd tu, saya ttp nk curi2 utk dptkan gambar Dr. Muhaya...
and..Alhamdulillah, dpat gak akhirnya saya b'posing ngan
beliau yg pada pandangan mata saya sgt cantik, manis, lembut
& bnyk ciri2 positif dlm dirinya... InsyaAllah...yg baik
dijadikan amalan, yg sebaliknya mohon dijauhkan...

4 comments:

  1. gee

    dr muhaya ni pakar mata terkenal tuh kan?

    ReplyDelete
  2. k.lynn...

    yup! she is... sgt rasa b'tuah bila dpt jumpa dia personally...

    ReplyDelete
  3. GB:

    ha'ah..betul2 rasa b'tuah GB...tp b'tuah jgk klu akak dpt jumpa GB..he..he..

    ReplyDelete