Thursday, April 7, 2011

::Lagi Citer Si Cilik::

Salam Semua...

lagi kali ni n3 yg mana watak utamanya
ialah si budak cilik ini...
bnyk sgt citer2 tntngnya skrg nie...
so...utk tdk m'persia2 kn detik indah
dalam hidupnya, maka izinkan la saya
menepek apa jua isu b'kaitan beliau...

andai kata ada yg dh jemu, x mengapa...
niat saya cuma satu...agar bila dia
m'besar nanti, adalah bahan bukti
utk saya b'cerita padanya tntg itu ini...
kisah hidupnya smnjk dr dlm perut lg...

kali nie lak saya nk tunjukkan gelagat
dia ms ke butik pengantin 2 minggu sudah...
masa nie dia ikut m.wan & atok...
utk pengetahuan, ini la jgk butik tempahan
pakaian pengantin saya dulu... ini mmg kira
milik best friend MIL saya..nama ownernya
Auntie Swee Lan...

tgk la perangai anak saya...dh buat mcm
rumah sndri pulak... kejap duduk..kejap
b'jalan..kejap b'lari...masuk sana..keluar
sini...hugh! pening betul.. tp yg x boleh
saya lupa bila dia jumpa kesukaannya...
"SURAT KHABAR LAMA!!!"...

(baru msk dh start intai2...)

(tgh usha2 mana yg b'kenan..)

(mata mula melirik kiri kanan...)

(haaa...nmpk kn..dia dh t'tarik ngan sesuatu...)

(nengok la tu..dia x rs malu ke ape wlupun ank auntie tgh bc n.paper tu...nk join gak skali!)

(siap amik alih tmpt lg...dia lak duk ats kerusi tuhh...malu mami skjp tau!)

(sila la tgk tuan/puan...baca n.paper cina tu..nk msk chinese school agaknya nie...Qhaleef..Qhaleef...)

10 comments:

  1. k.lynn: ha'ah..tp starting agak malu2..tunggu la dia dh 'panas'...herm..lnsng ikut suka hati dia je..

    ReplyDelete
  2. kelakar qhaleef macam dia pulak yang nak buat tempahan baju pengantin tu...hee

    ReplyDelete
  3. aizeepesona:
    tgh ushar2 bajet la kot utk zaman2 dia esok2.. dh 2x dh dia ikut mak pg sana...dia plng suka try2 setanjak yg mcm2 kaler tu...:D

    ReplyDelete
  4. alalala.....adorable nya diaaa....


    akak anto le masuk skolah cina. tu nampak gaya cam nak cari gf org cina tuh. hikhikhik!

    ReplyDelete
  5. jgn terperanjat..kalu ttb dia mmg paham..ayat2 cina tu..haha..tu pasal dia kusyuk tgok surat khabar cina tu..hikhik

    ReplyDelete
  6. GB: mmg hajat babahnye gitu la kot.. tp yg pntg kena gak antar ngaji..itu harus..

    ReplyDelete
  7. alammaya :..ha..ha..betul la tu bie..tu yg kekadang aku pn gelak t'bahak2 bila kluar ntah p'kataan jerman ke ntah apa ntah dr mulut dia..suke hati dia je..konon mcm m'baca la sgt..:D

    ReplyDelete
  8. Jemput dtg kenduri AJ nnt ye. umah tu dh dekat sgt le ngan umah si datin biah. kalau kau x smp jugak x tau le aku ^___^

    ReplyDelete
  9. Kak Ai: InsyaAllah..klu ada rezeki saya, saya kn smpi ye... bkn x sbr nk nengok pengantin jer tp x sabar nk tgk kak ai yg anggun nie..hee..he..

    ReplyDelete