Tuesday, January 4, 2011

::Syukur...Alhamdulillah::

Sesungguhnya setiap yg berlaku ada hikmah disebaliknya...

hanya kita yg ada kalanya t'lupa utk b'syukur dgn apa jua

ketentuannya... seharusnya, baik atau buruk sesuatu perkara

itu, haruslah kita b'syukur... tatkala kebaikan yg diperolehi,

seharusnya kita b'terima kasih, sebaliknya andai dugaan yg

datang haruslah kita redha & mengucap syukur krn dgn

ujian2 itu lah kita akan lebih dekat kepada Nya...


hah! simbolik sungguh mukadimah saya kali nie..

bukannya apa, kekadang kata2 positif begini lah

yg mampu saya jadikan terapi t'baik dlm memotivasikan

diri sndr.. tatkala dihimpit perasaan gundah...

syukur Alhamdulillah, setelah hmpr seminggu anakanda

saya, Qhaleef diserang demam yg berbalik2...

nmpknya he's getting better for this 2 days... hopefully,

demamnya x kn dtg lagi... as mentioned dlm n3 yg

lps, saya dpt m'agak yg dia maybe kena viral fever...

apatah lg dgn kelemahannya yg sgt la susah nk diberikan

ubat... smpi la t'pksa diambil darah utk blood test & drip

sebotol air...


mmg hati ibu mana yg x sedih bila tgk anak dicucuk sana

sini... mklumlah bebudak kecik nie p'buluh drhnye mmg

la susah sket nk dicari... klu dulu time baby senang la sket

digodek dek nurse, tp now bila dh meningkat ke zaman

kanak2 nie...masyaAllah, betapa kuatnya fizikal dia nk

m'halang kerja2 cik misi... aduhai...


last sunday, amik darah & drip...ms tu demam cuma 37..

blood pressure dia sgt weak coz mmg spnjng demam mmg

la dia x mo mkn...just susu aje... so, doc ask to come again

on monday, do the 2nd blood test coz suspect viral fever...

monday buat blood test skali lg... this time mmg demam

dh xde...temp. normal at 36.8... alhamdulillah... but due

to dianya platlet yg still rendah but better than sunday,

we did ask to come again after 2 days utk review... owh..

kena dtg lagi rupanya...herm..nasib..nasib...


should be 2morrow mami kena bwk Qhaleef to AGH utk

review...tp, disebabkan s.thing yg x dpt dielakkan, we need

to adjust appt. to thursday... so, kena la skali lg saya sacrifice

amik cuti...awal2 thn rekod cuti ku dh t'calar..hu..hu... xpe

la, smuanya kulakukan demi insan t'sayang... so, just wait

for the result on thursday...really hope for a good result...

Qhaleef pun nampaknya dh kembali aktif as normal... no

more fever... batuk pn dh jrng2 skali kedengaran... selsema

pn dh almost gone... syukur sgt2... harap selera anakanda

dtg semula... harap anak mami tembam kembali stlh lost

weight about almost 1.5++ kg... sian kn... dh la dia ni kategori

picky eater... dh demam lg la.. hilang trus selera... apapun,

semoga p'khabaran gembira shj yg smpi ke telinga ini ttg

kesihatan Qhaleef... redha la nak ye... sesekali Allah Taala

m'duga kita... di luar sana, masih ramai yg lbh hebat dugaannya...

setiap yg b'laku buat diri saya lebih kuat...


setiap kali timbul rasa putus asa...sedih...kecewa... saya

cpt2 ingatkn diri bhw ada lagi insan lain yg lbh teruk

diduga & kenang2 kembali susah payah...perit jerihnya

tatkala mak m'besarkan kita... hanya ini yg mampu utk

memotivatekn diri saya selain usaha, doa & tawakal

kpdNya... amin Ya Allah... sesungguhnya kepadaMu

hambaMu berserah...

3 comments:

  1. semoga qhaleef cepat sembuh dan ceria gembira seperti selalu.. memang, masa anak sakit, kita sebagai ibulah yang paling tersentuh sekali emosinya.. sampai meminta pada tuhan supaya berikanlah kesakitan tu pada kita dan bukan pada si anak.. tapi, itulah tanda kekuasaan dan sayang Allah pada hambaNya.. hikmahnya, kita sentiasa ingat dan bergantung harap pada si Dia, Allah rabbulalamin..

    ReplyDelete
  2. ..td dah send nape tk masuk lak ni.. kena taip balik pulak.. hehe..

    Memang musim demam la..kat sepital ramai budak demam.. tp memang mcm tu, dah jd ibu ni memang sensitip tgk anak kena cucuk. Danish pun baru 1thn 7bln dak 3 kali kuar masuk wad.. tuhari masuk wad pun kena cucuk kaki dgn tgn, mama Danish yang nangis lebih..

    Semoga Qhaleef cepat sembuh ye.. Dia demam nk adik kot. hiks!

    ReplyDelete
  3. gee

    sabar dear :).ituler asam-garam kita sbg ibu,,macam kak lynn cuti mmg habis utk anak aje..smg qaleef cpt2 sembuh & bg mama dia happy ..i/allah )

    ReplyDelete