Shadow Word generated at Pyngees.com

Thursday, December 30, 2010

::Ku Terpaksa Kerna SiDia::

salam...

masuk hari nie dh 2 hr syg b'cuti + half day on tuesday...abis kn cuti tahun???...eh, xde la... bkn sbb tu la... kn ke last 2 weeks sy dh blk b'cuti ke kuantan... this time sy mmg betul2 perlu...betul2 t'pksa amik cuti coz may boy, Qhaleef x sihat... poor him... dia start tnjk sign nk demam nie on monday lagi, time tu saya fetch dia kt rmh bb sitter... nenek dia kata bdn dia dedar cam nk demam tp nenek dh kasi kn ubat... so, sblm blk rmh trus we all bwk di ke klinik... doc ckp mmg dh ada demam sket..time tu temp. 37 s.thing & ada sket lung infection... so, doc. bagi ubat demam & antibiotik ajer... but...the problem is... Q nih sgt la ssh mkn ubat...tiap kali nk feed dia, tiap kali tu la saya puas nk b'silat dulu....aduhai... mlm tu dia nmpk ok sket...tp cm biasa klu anak demam saya mmg x leh nk tido selena2nya... awal2 pg saya t'jaga... bila saya pegang Q, saya rasa bdn dia pns... check temp. dh 38++... owh! x bole, jadi trus saya kejutkan hubby... then sepantas kilat, hubby suruh saya siap2 bwk anak pegi AGH... alhamdulillah, smpi ajer xde patient que...time tu dlm kul 4.00am... trus msk jumpa doc...temp. dia time ni dh up to 39 dh... tp dia x merengek pn...mulut siap mengomel2 lagi ckp bhs dia yg kekadang saya phm kekadang tidak :), doc msk kn ubat bontot..then, we decided bwk aje blk rmh coz klu kt hosp. pn they treat the same as stay at home...

blk rmh, keep on sponging him... on kn aircond...Q pn smbung tido... time nie mmg saya dh decide to take leave that day... makanya, b'cuti la saya on wednesday... the whole day nmpk dia dh getting ok, but ptg tu bgn tido around 6.00 pm, saya rasa bdn dia kembali panas even saya dh basahkn bdn dia... trus saya call hubby mentioned that he's still not recover... smpi rumah, trus hubby mntk mandikan dia & rendam dia dlm besen... tang2 nie mmg la si Q nye favourite, bab2 air dia sgttt la suka..so xde la problem bila kena rendam...sampai la dia gigil2...then masuk dlm bilik, on aircond..biarkan dia ala2 di kuarantin... hubby ckp, syg stay in with Q...let's abg prepare for the dinner... syg jgn masuk dapur.. ugh!... u'r so lovely la babah... time2 nie mmg la anakanda nk melekat jerk ngan mami... babah wat mee goreng ala mamak style...so marvelous..so delicious & sgt la presentable, apa lg dgn m'gunakan plate yg mmg jarang2 kita guna hasil p'carian babah kt kitchen cabinet (biasa guna melamin jerk..)...actually, last nite pn babah yg sediakan mkn malam...babah wat nasi goreng...the taste was not bad... leh tahan skali skala hubby jadi chef kt dapur... cuma masanya yg slalu bz tu jer yg jadi kekangan...anyway a million thanks for you dear!

ikutkan saya just nk EL for one day only... & for today, should be Q saya nk tmpg tinggalkan ngan adik ipar kt rumah MIL coz my bb sitter pegi checkup kt hosp. serdang... biasanya dia xde hal...mana pergi mesti bring Q together but since Q x sihat, atuk rasa x sesuai la nk bwk dia ke tmpt2 gitu... saya phm... tu yg saya pk better hantar dia kt rmh MIL... tp, bila bgn pagi td saya rasa cam x sdp hati jer nk tnglkan dia... klu rmh bb sitter xpe kot tp klu nk hntr rmh MIL, dgn keadaan dia yg x brp fully recover lg nie + memikirkan cuti skolah, anak2 buah 5 org kt rmh MIL tu, suddenly saya ubah pkrn.. takut gak kang ada lak anak buah yg b'jangkit... lgpun takut x t'kawal p lk bila dh reramai kt sana.. mklumla anakanda beta nie tgh lasak... tmbh risau dibuatnya nanti... so i really have to sacrifice... take another one day leave... herm... baru jerk pkkan how's tomorrow... awal2 lagi member dh call +hubby msg gitau yg tomorrow C.U.T.I... alhamdulillah... besides CONGRATS for the m'sian football team, also thanks for them coz dgn kemenangan mereka la kita semua blh menumpang tuah...cuti 1 hari! TQ..TQ...

notes : progress kesihatan Q, so far alhamdulillah... still keep on bagi ubat demam & antibiotik...hopefully anak mami cpt baik...amin...

1 comment: