Shadow Word generated at Pyngees.com

Wednesday, November 3, 2010

Perginya Seorang Qhalifah Kecil

6.55 pagi - Pagi2 lg saya dikejutkan dgn sms berita sedih dr sahabat, Faez memaklumkan baby boy Kak Nora yg baru dilahirkan telah kembali ke Rahmatullah... Al-Fatihah sekali lagi saya sedekahkan buat si kecil yg baru 29 hari m'jengah dunia Allah ini...

Arwah dilahirkan secara pembedahan di Hospital Melaka dgn berat 3 kg pada 4 Okt. 2010 & t'pksa ditempatkan di Unit CCU krn paru2nya dijangkiti kuman serta t'pksa ditukar darahnya yg dikatakan doc. tdk sesuai... arwah lnsng x b'peluang dibawa plng ke rumah b'mula dari hari pertama hadir ke dunia, hinggalah semalam arwah pergi utk selama2nya...

9.00 pagi - saya dn rakan2 office sempat melawat jenazah arwah sblm dikebumikan... kbtln rumah Kak Nora t'letak b'hampiran kampus... this is the 1st time saya melihat jenazah seorang bayi... hati ibu saya benar2 t'sentuh & air mata hadir tnpa diundang tatkala melihat sekujur tubuh kecil tanpa nyawa... bayi yg cukup sifatnya...putih gebu kulitnya & yg plng m'buat saya & rakan2 t'kesima ialah sebuah senyuman jelas kelihatan dr wajah si kecil.. Ya Allah!... indahnya kurniaanMu... namun KAU lebih menyayanginya dan hanya dipinjamkan sekejap cuma di dunia ini...

Buat Kak Nora & keluarga, semoga tabah dgn ketentuanNya... insyaAllah, arwah menantimu di pintu syurga... Amin...

No comments:

Post a Comment