Shadow Word generated at Pyngees.com

Monday, November 1, 2010

"AL-FATIHAH"

9.45 pagi sprt biasa, saya m'buka lotus notes email utk m'baca kalau2 ada important msg yg perlu kn tndkan @ m'baca any info yg dirasakan perlu diambil tahu...cuma ada 2 new msgs yg baru & salah satunya dari BPKS, Shah Alam bertajuk "Makluman Staf Meninggal Dunia pada 30/10/2010"... kata hati saya "perlu baca & perlu tahu siapa gerangannya yg dijemput Ilahi"...

Sepantas jari menekan button ... msg t'papar... YA ALLAH!... betulkah apa yg saya baca?... saya pasti saya tak salah... & dlm masa yg sama lnts saya hubungi sahabat di Shah Alam utk kepastian... benar... dia lah orgnya... Al-Fatihah saya sedekahkan buat Arwah YACOB OMAR... seorang sahabat yg tlh saya kenali hampir 10 thn lalu, since 2000... arwah merupakan seorang p'syarah yg diattached sbg arkitek di Bhgn. Pembangunan UiTM Shah Alam (my 1st posting dgn UiTM)... seorang yg sgt happy go lucky & sgt disenangi oleh semua org & seingat saya x pernah skalipun arwah b'sikap kasar @ sombong dlm pergaulannya...arwah juga merupakan suami & bapa yg penyayang coz saya mmg mengenali family arwah... saya pasti, bukan hanya saya yg t'kejut menerima perkhabaran ini, malah ramai lg rakan2 yg pastinya sedih & terasa kehilangannya...

Saya sempat menelefon isteri arwah menitipkan salam takziah buatnya & seisi keluarga... saya tau, pastinya Kak Niza & anak2 sedang b'sedih krn arwah pergi secara tiba2...namun, alhamdulillah... arwah kembali ke pangkuanNya tanpa derita... pemergiaannya sangat mudah meskipun m'beri kesan yg m'dalam di hati org2 t'sayang di sisinya...utk yg masih diingati...ayong..hanim..fateha...ain & adik2 yg b'dua lg...tabahkan hatimu... redhakan lah pemergiaan Ayah & jagalah hati Ibu mu yg satu... sntsa b'doa moga arwah Ayah tenang di sana..AMIN...

2 comments:

  1. Sedih....kehilangan en yacob sgt2 dirasai,moga arwah ditempatkan disisi orang2 yang beriman..

    ReplyDelete